Promoot jouw bedrijf nu gratis bij BillyBird Friends

Heb jij ooit lege stoelen?

Weet jij dat een heleboel bedrijven die een half miljoen omzet hebben, exclusief het loon voor de ondernemer nog geen 50.000,- verdienen. Dus nog geen 10%. Maar stel nu dat de omzet met 100.000,- omhoog gaat. Stijgt de huur of de rente en aflossing dan? Natuurlijk niet! En heb je hiervoor meer medewerkers nodig? Vaak niet of nauwelijks. Je inkoopkosten stijgen natuurlijk wel. Maar stel je omzet stijgt met die 100.000,- dan stijgt je winst met bijvoorbeeld 50.000,-. In dit geval stijgt je omzet met 20% en je winst met 100%.

En omgekeerd kan natuurlijk ook. Stel je omzet stijgt niet, maar daalt met 20%. In het rekenvoorbeeld van 500.000,- daalt deze naar 400.000,-. Omdat je huur en andere kosten gelijk blijven of nauwelijks verminderen, daalt je winst; waarschijnlijk zelfs tot een dik verlies.

Probeer voor jouw bedrijf dit maar eens uit te rekenen. Je zal schrikken van de gevolgen van een omzetdaling en de kansen willen grijpen op een stijging van de omzet.

Ieder bedrijf is anders. Maar als we het over lege stoelen hebben, dan hebben we het over:

  • Hoe kunnen meer stoelen gelijktijdig gevuld worden? Dus dat je een 100% bezetting draait.
  • Hoe kunnen stoelen al eerder gevuld worden?
  • Hoe kunnen stoelen langer gevuld blijven?
  • Hoe kunnen meer mensen op een dag van diezelfde stoel gebruik maken?

Van de kaartjes van vliegtuigen weten we allemaal dat het heel gebruikelijk is voor vliegmaatschappijen om met verschillende prijzen te werken. Deze methode lijkt voor kleine en middelgrote bedrijven niet haalbaar. Toch denken wij dat het zinvol is dat je er over nadenkt. Wat kun je wel? Met BillyBird Friends kun je al flinke stappen zetten.

Ja, ik wil BillyBird Friends nu gratis proberen

Wat bieden we je?

Je kunt zelf bepalen wat je doet. Het moet bij jou bedrijf passen. En wie weet dat beter dan jijzelf? Doe het zo dat het voor zowel jou als voor je klanten/gasten interessant is. Waar worden jouw klanten/gasten blij van? Waarmee trek je extra klanten/gasten? We hebben een heleboel voorbeelden opgenomen. Die voorbeelden kun je overnemen, aanpassen, of verzin zelf iets. En weet je wat zo mooi is? Je kunt er voor kiezen om regelmatig iets te veranderen. Kijk gewoon wat werkt. Experimenteer wat bij jouw bedrijf past. Maar misschien is het nog mooier om alles zo in te stellen dat het standaard blijft draaien. Je hebt er dan geen werk mee en je bedrijf blijft toch onder de aandacht komen.

Korting geven

Je kunt korting geven zoals een percentage korting of een speciale kortingsprijs. Je kunt ook denken aan 1+1 gratis wat in feite 50% korting is.

Voordeel geven

Geef een voordeel zoals een gratis ijsje of een gratis ranja. Je bepaalt zelf de voorwaarden zoals bijvoorbeeld bij besteding vanaf x bedrag.

Loterij houden

Je kunt een loterij houden en daarmee meer klanten/gasten trekken.

Info over loterijen

Voor jouw marketeer

De marketingomgeving van een bedrijf is in 2024 enorm veranderd. Maar heb jij je marketing al veranderd of ben je dat "vergeten"?

Wat zijn de belangrijkste veranderingen in je marketingomgeving?

  1. SEO is bijna dood. SEO betekent Search Engine Optimalisation. Om hoog bij Google te scoren schreef je mooie teksten. Bijvoorbeeld per product schreef je op je website uitgebreide teksten. Of je schreef een tekst waaruit bleek dat jij een echte vakman bent. Google verwees dan naar jou. Maar dit werkt niet meer. Dit soort blauwe links zijn er niet of nauwelijks meer. Als jij een leuke tekst hebt geschreven, gebruikt AI de inhoud van jouw tekst om een antwoord aan een potentiële klant te geven. Deze klant wordt echter niet meer aan jou doorgestuurd.
  2. Apple en Google zijn "gestopt" met third-party cookies. Mensen die op jouw website komen, kun je in de digitale wereld niet meer volgen. Retargeting is dus enorm moeilijk geworden.

Wat zijn de oplossingen hiervoor?

Eenvoudige alternatieven zijn er niet. Het is niet één ding dat de oplossing is. Maar je kunt meerdere dingen gelijktijdig doen. Bijvoorbeeld je plaatst op internet je advertenties op websites die bezocht worden door jouw potentiële klanten. Of je wordt actiever op social media.

In onze ogen is het beste alternatief een goede klantrelatie opbouwen. Dus zorg ervoor dat jouw klanten tevreden zijn over jouw producten en jouw dienstverlening. En natuurlijk moet je zorgen dat jouw klant aan jou blijft denken. Dat jouw bedrijf bij je klant top-of-mind blijft. Hoe doe je dat? Met BillyBird Friends bieden we daar verschillende mogelijkheden voor. Ook bieden we je de mogelijkheid om onder de aandacht van nieuwe klanten te komen.

Ja, ik wil BillyBird Friends nu gratis proberen

Wat kost het?

1 maand gratis
20,-per maand & 0,01 cent per friend*
  • Maak je eigen bedrijvenpagina
  • Voeg zelf een winactie toe
  • Voeg zelf je actie toe
  • Bepaal zelf de voorwaarden
  • Probeer het de eerste maand gratis!
  • Maandelijks opzegbaar
  • * vanaf 2000 friends

Medewerkers meer omzet laten maken?

In de horeca is het heel zichtbaar als er lege stoelen zijn. Maar jij hebt een winkel, een kapsalon, of nog een totaal ander bedrijf. Bij jou staan de stoelen niet letterlijk leeg. Maar als het drukker was in je zaak, dan kon je met dezelfde medewerkers meer omzet draaien? Dan geldt het bovenstaande natuurlijk ook allemaal voor jou.

Wij geloven erin dat zowel bedrijven als consumenten beiden belang hebben bij een vriendschappelijke relatie. Vandaar ook de naam BillyBird Friends. Voor de meeste bedrijven geldt, dat het eigenlijk niet zo heel moeilijk is om het bedrijf te laten groeien. Je moet gewoon alle gasten/klanten die je hebt vasthouden en af en toe nieuwe aantrekken. Maar hoe hou je klanten vast en hoe trek je nieuwe? Voor beide geldt, dat je regelmatig in beeld moet komen van je gast/klant. Tegenwoordig kun je misschien beter zeggen "op het beeldscherm moet komen bij je klant/gast en bij je potentiële klant/gast".

Wij geloven er niet in dat je nieuwe klanten het meeste korting geeft en je bestaande klanten het meest laat betalen. Juist trouwe klanten zouden beloond moeten worden. Wil je wel de klanten die telkens switchen en alleen maar op zoek zijn naar de goedkoopste deals? Voor onze recreatieparken hebben wij ons ledensysteem ontwikkeld. Hierbij is het zo, dat onze leden, dus onze vaste bezoekers, veel goedkoper uit zijn dan onze eenmalige bezoekers. Op deze manier belonen wij onze trouwe gasten. Ook houden wij zo de loop in onze parken, waardoor we flink zijn gegroeid.

Jij kunt nu ook in contact komen met onze leden. Ook kun je ons systeem gebruiken om bij je eigen klanten/gasten onder de aandacht te blijven komen. En dat vanaf 20,- per maand. Pas als je meer dan 2.000 Friends hebt, betaal je 0,01 per extra Friend. En de eerste maand is gratis. Gewoon proberen! Vind je het niks, dan zeg je gewoon op; dan kost het je niks. Daarna kun je ook gewoon iedere maand opzeggen.

Ja, ik wil BillyBird Friends nu gratis proberen

Deze bedrijven gingen jou al voor!

 

 

 

 

 

 

Bereik direct 90.000 gezinnen met jonge kinderen.

450.000+

Bezoekers per jaar

31.800+

Gezinnen met jonge kinderen

343.000+

Websitebezoekers per jaar

100+

Leuke voordelen en extra's

Natuurlijk kun je direct al beginnen

Ja, ik wil BillyBird Friends nu gratis proberen