Formule

Trends in de markt

Op dit moment spelen er een paar trends c.q. bedreigingen die op termijn heel belangrijk voor ons recreatiepark en voor andere bedrijven kunnen worden:

  1. Mensen gaan tegen Google (en Amazon) praten. Da’s prima dat ze zo een vraag kunnen stellen. Maar wat gebeurt er als Google terug gaat praten? Gaat Google dan één antwoord geven of krijg je een zoekresultaat met 100.000 mogelijkheden? En wat gaat er gebeuren als ons bedrijf niet in het antwoord wordt genoemd?
  2. Bij BillyBird Park Hemelrijk hebben we op Facebook ruim 30.000 volgers. Als wij nieuws posten, dan hanteert Facebook een edgerank. Ons nieuws wordt daardoor soms maar aan 3.000 volgers (=10%) getoond. Dit terwijl onze volgers hebben aangegeven, dat ze ons nieuws willen zien. Dit wil Facebook dan wel tonen, maar dan moeten wij voor veel geld adverteren. Vaak zijn we hiervoor duizenden euro’s per week kwijt. Facebook laat bedrijven tegen elkaar opbieden, waardoor Facebook miljarden verdient en de bedrijven steeds minder.

Oplossing

Wij geloven in het belang dat onze gasten en wij hebben in een vaste klantrelatie. Zo hebben we al vanaf 1993 mensen met een doorlopend lidmaatschap korting gegeven op de prijs van hun lidmaatschap. Onze gasten hebben er niks aan dat wij veel geld aan Facebook besteden. Maar ze willen wel graag op de hoogte worden gehouden. Tot 2021 konden we dat zelf alleen via nieuwsbrieven. Vanaf januari 2021 zijn we aan het bouwen aan een nieuw lidmaatschapsconcept. Dit concept wordt stap voor stap ingevoerd. Zo is er niet alleen meer het tastbare abonnementspasje, maar hebben leden de mogelijkheid om hun pasje ook op hun telefoon te hebben. En zo is dat ook voor dag-gasten met hun ticket. Het tonen op de telefoon kan zowel in een app als in een webapp. Het voordeel van een webapp voor gasten is, dat ze de app niet in een appstore hoeven te downloaden. Een webapp is niet veel meer dan een linkje.
Wat we nu als volgende stap gaan doen, is dat we ook in de app gaan communiceren. Op deze manier kunnen we onze gasten nog beter helpen; bijv. als men het park in komt, laten we weten hoe laat de verschillende attracties geopend zijn. Mensen die niet in het park zijn, krijgen dan geen bericht. Uiteraard kan de app ook gebruikt worden om het nieuws dat we nu via Facebook verspreiden, via de app bekend te maken.

Voor andere bedrijven

Voor andere bedrijven gelden dezelfde digitale trends als voor BillyBird. Een winkel werkt natuurlijk niet met een toegangssysteem. Men kan dan moeilijker dan wij zo’n app invoeren. Wij willen daarom ons marketingplatform ook aan andere bedrijven ter beschikking gaan stellen. Dit realiseren we stap voor stap. Op dit moment kunnen wij al gratis voor winkels en restaurants in de regio reclame maken. Dat doen we alleen als onze leden korting krijgen.
Wij geloven erin dat de consument zelf moet kunnen bepalen wie hij volgt. Wat we daarom als vervolgstap gepland hebben, is dat die consument zelf kan ingeven welk bedrijf hij volgt. Vanuit het idee dat de macht bij de consument hoort te liggen, willen we ons concept steeds verder uitbouwen.
Voor winkels is het natuurlijk interessant dat zij niet alleen met onze leden in contact kunnen komen. Daarom gaan we de mogelijkheid creëren dat consumenten ook freemium lid kunnen worden. Dit gratis lid kan wel BillyBird en andere bedrijven volgen, maar heeft bij BillyBird geen gratis toegang.

Toekomstige ontwikkelingen

We gaan onze Friends formule in de toekomst steeds verder ontwikkelen. Dat willen we doen door goed naar onze leden en partnerbedrijven te luisteren.