Het DNA van een BillyBird Park

Het hart van de organisatie

BillyBird Park Hemelrijk is een regionaal recreatiepark dat aansluiting zoekt bij de regio (Hemelrijk is bijvoorbeeld de naam van het oorspronkelijke gebied, Helihaven is een aanvulling op de vliegbasis in Volkel). Het park bestaat uit een combinatie van natuur en recreatie: een strandbad met daaromheen een aanbod van thematische binnen- en buiten attracties, waaronder bijvoorbeeld ook een Oeverzwaluwwand en een observatiehut. Ons bestaansrecht is dat wij iedereen, samen of alleen, jong of oud, arm of rijk, 365 dagen per jaar en met ieder weertype plezier bieden. Er is plaats voor iedereen en iedereen zal dan ook altijd met open armen en een warme glimlach ontvangen worden. Hier mag alles, en niets moet. Aan de gast danken wij ons bestaansrecht en wij zullen ons uiterste best doen om dit bestaansrecht waar te maken. Iedere seconde van de dag, 365 dagen per jaar.
Als je ons vraagt wat BillyBird in de verre toekomst bereikt wil hebben, dan is het antwoord: een gezonde keten van regionale recreatieparken met een combinatie van natuur en recreatie, waar iedereen, iedere dag, samen met familie en vrienden plezier kan hebben. Hoe willen we dit gaan bereiken? Wij denken dat er in de dagrecreatie nog geen ketens of bedrijven zijn die een identieke formule hebben. We hebben dus een voorsprong die we gaan benutten door kwaliteit te bieden en rekening te houden met de belangen van alle betrokkenen: de gast, de medewerker en de omgeving.

Eigendom

BillyBird Beheer BV is de eigenaar van de parken. Ton en Gerrie Derks zijn de oprichters van allereerst Hemelrijk en later ook Drakenrijk. De aandelen van de holding waren tot januari 2018 in handen van de familie Derks. Toen is de Stichting Happy Together opgericht en 100% aandeelhouder geworden.

Ton Derks: We hadden onze aandelen kunnen verkopen en zo kunnen cashen. Hier hebben we niet voor gekozen. We willen niet dat onze parken op den duur in handen vallen van beursgenoteerde bedrijven. Onze idealen moeten richtinggevend blijven. Zo wordt niet de winst maar blijft het nut van een park voor de samenleving richtinggevend.

De basiselementen van BillyBird:

Samen, gezellig, gemoedelijk, gastvriendelijk, vrolijk, ongedwongen, puur, authentiek, natuurlijk, laagdrempelig, voor iedereen en betaalbaar.

Kortom: altijd, iedere dag en met ieder weertype: Happy Together!

Missie

Het ontwikkelen van regionale recreatieparken met een combinatie van natuur en recreatie, waar iedereen, iedere dag, samen met familie of vrienden plezier kan hebben.

Visie

• Er is en blijft, altijd en overal, behoefte aan eenvoudig en tijdloos vermaak.
  • Een bedrijf heeft alleen bestaansrecht als het nuttig is voor de samenleving. Het nut van onze recreatieparken is, dat ze voor onze gasten een middel zijn om hun onderlinge band te verstevigen. Dit hebben we samengevat in onze slogan “Happy Together!”.

Doelstelling

Een keten van gezonde parken, met behoud van een eigen identiteit. Het bereiken van kwaliteit in ontwikkeling en exploitatie, die is afgestemd op de belangen van alle betrokkenen, met respect voor de gast, de medewerker en de omgeving.

Wie is BillyBird?

BillyBird is een gezellige en vrolijke vogel die graag vliegt en op onderzoek uitgaat, omdat hij nieuwsgierig is naar wat er te beleven is in de wereld. Hij houdt veel van natuur en ruimte, maar ook van samen veel plezier maken. Billy is het levende bewijs dat natuur en recreatie goed samen gaan.
Ook vindt hij het fijn om in gezelschap met anderen te zijn. Samen van de glijbaan af te glijden, samen te waterfietsen, maar ook gewoon lekker samen te luieren op het strand. Hij staat klaar voor iedereen, jong, oud, rijk en arm. Het maakt hem niet uit wie je bent, wat je doet of wat je afkomst is. Hij hoopt altijd dat je met een vrolijk en tevreden gevoel weer huiswaarts keert. Hij is een graag geziene gastheer en zijn gasten brengen graag tijd met hem door. BillyBird is voortgekomen uit ons eerste logo. Dit logo is in 1986 getekend door een lid van de Vogelwacht. Het logo bevatte een oeverzwaluw in combinatie met een windsurfer en stond voor ons gedachtengoed dat natuur en recreatie goed samen kunnen gaan. Vanaf 1993 heeft de oeverzwaluw kleren aan gekregen en een naam gekregen: BillyBird. Omdat we bij alle toekomstige recreatieparken ook de natuur en de recreatie met elkaar samen willen laten gaan, is de naam van BillyBird opgenomen in de naam van de keten.